Monthly Archives: Styczeń 2013

Wieczorne podjadanie

Każdy z nas wie jak ważne jest spożywanie śniadania jako podstawowego posiłku w ciągu dnia. Nie chodzi jednak o to, by jeść niezdrowo i „na szybko” kupując gdzieś po drodze wysokokalorycznego pączka czy kanapkę w Fast- foodzie. Niestety rano spieszymy się do pracy, nie mając czasu na pożywne, pełnowartościowe śniadanie. Po pracy nadchodzi pora na

Jabłka są pyszne

Jest pewien owoc, który chyba każdy chociaż raz w życiu miał okazję skosztować, jest dostępny niemal powszechnie, rośnie w sadach na drzewach. Posiada wiele odmian – możemy wybierać zadowalające nas smaki od słodkich po kwaśne, ale także od ich cech charakterystycznych – od kruchych po te twardsze, od bardziej suchych po soczyste, co to za

Jedzenie a psychika

Psychika – niezwykle ważna dla naszego organizmu sprawa. Bardzo często próbujemy sobie ją jakoś polepszyć, naprawić, bo przecież nie od dziś wiadomo, że choćby trochę, nawet w głębi, ale jesteśmy istotami hedonistycznymi. Wiele się też mówi o tym, że nie wystarczy być zdrowym fizycznie, żeby czuć się dobrze, bo potrzeba do tego jeszcze równowagi psychicznej.

Rady, aby jeść zdrowo

Co nam przeszkadza w skutecznym zadbaniu o zdrową kuchnię w naszym życiu codziennym? Mamy kilka nawyków albo też sytuacji, w których nie zdajemy sobie sprawy, dlaczego tak czynimy, a może nie powinniśmy. W każdym bądź razie, aby nasza konsekwencja diety czy zwyczajnego dbania o dobrą, zdrową kuchnię odniosła sukces musimy pamiętać o kilku ważnych aspektach.

Pieczywo i jego różne odmiany

W naszym kraju – o tradycjach chrześcijańskich – jednym z podstawowych, jeśli nie najważniejszych dań lub składników potraw jest chleb. Nie jest to może aż tak zauważalne jak na przykład w Hiszpanii, gdzie ichni chleb jest dodawany niemal do każdej potrawy jaką tylko można tam zjeść, ale i tak jest to odczuwalny element codziennej kuchni

Wegetarianizm u dzieci

Jedną z opcji żywieniowych na jakie się decydujemy jest wegetarianizm. Czy to z własnego wyboru spowodowanego poczuciem smaku czy też z moralnego aspektu niechęci do pośredniego zabijania i bezpośredniego konsumowania zwierząt. Decyzja ta jednak jest w pełni świadoma i wiemy na co się decydujemy, jakich składników organizmowi nie dostarczymy – przede wszystkim białka – oraz