Dobre białko

Jednym z podstawowych elementów budujących nasze ciało jest bez wątpienia białko, z którego to składa się nasz organizm, a które to powinniśmy mu dostarczać, aby mógł funkcjonować należycie. Białko się zużywa zależnie od wysiłku na jakie zmuszamy swoje ciało toteż sportowcy tej substancji muszą dostarczać zdecydowanie więcej, stąd też przysłowiowa dieta na przykład kulturystów składająca się głównie z ryżu i piersi z kurczaka – bogatego źródła białka. Prawdę mówiąc białko znajdziemy w wielu miejscach i potrawach, ale najlepiej jest przecież wykorzystywać je jak najskuteczniej oraz najzdrowiej. Dlatego też nie warto sięgać po ten element budulcowy zawarty na przykład w daniach podawanych w barach szybkiej obsługi na przykład w kebabach czy w bardzo modyfikowanych i przetwarzanych produktach jak parówki, kiełbaski czy inne wędliny. Również słabym rozwiązaniem będzie wybór jogurtu owocowego, który zawiera pokaźną ilość cukru, więc bez znaczenia będzie to, że ma też białko. Źródłem białka jest ser, ale ten żółty posiada też sporą ilość niezdrowych tłuszczów, dlatego też powinniśmy wybierać ser biały – najlepiej chudy twaróg. Chociaż to i tak dodatkowa pomoc dla naszego organizmu jeśli chodzi o dostarczanie białka, podobnie jak jogurt naturalny czy mleko. Podstawowym źródłem białka powinny być przede wszystkim mięsa – wspomniane piersi z kurczaka lub udka, a także polędwice wołowy oraz wszelkiego rodzaju ryby, a w ramach urozmaicenia – chuda wieprzowina i dziczyzna. A skąd białko na śniadanie? Chociażby z jajek, które są równie bogate w tę substancję odżywczą.