Domowy jogurt

Często zastanawiamy się wstając rano z łóżka czym posilimy się na śniadanie. Dochodzimy do kuchni, otwieramy lodówkę i wielka nie wiadoma takową dalej pozostaje. Może jogurt? No tak, mamy owocowy jogurt, zaczniemy dzień od zdrowego posiłku. Nic bardziej mylnego – im bardziej owocowy jogurt, tym bardziej niezdrowy. Zazwyczaj produkty te koło owoców nawet nie leżały, zawierają za to wiele substancji, która powinna być naszym głównym wrogiem, jeśli chcemy odżywiać się zdrowo, a więc cukier.  Istnieją badania naukowe, które stwierdzają, że jedząc jedno opakowanie jogurtu owocowego możemy spożyć nawet do czterech łyżeczek cukru. Czy piliśmy kiedyś chociażby herbatę słodzoną taką ilością cukru? Nie, bo ogólnie jesteśmy przekonani, że cukier nam nie służy, ale nie wiemy, że sprytnie ukryty jest w produktach takich jak jogurt.

Wracamy zatem do kuchni. Co wybieramy? Skoro mieliśmy ochotę na jogurt to zostańmy przy nim, ale… zróbmy go sami! Podstawowym składnikiem naszego dania oczywiście musi być sam jogurt, wybieramy zatem w sklepie jogurt naturalny, najlepiej z jak najmniejszą zawartością tłuszczu, wedle życzenia można wybierać również wśród kilku rodzajów – bogatych w różne składniki np. więcej wapnia, białka czy błonnika. Żeby jogurt był pożywny dodamy do niego jeszcze łyżkę płatków owsianych, a także trochę zmielonego cynamonu, który reguluje poziom cukru we krwi, nie mamy zatem dzięki niemu ochoty na inne słodycze. Dodatkowo dodaje smaku. Najważniejszym elementem, który decyduje o końcowym smaku naszego jogurtu są oczywiście owoce, zimą najlepiej wybrać chociażby banany czy kiwi, ale można też skorzystać z owoców mrożonych – malin czy truskawek. Wszystko wrzucamy do naczynia do miksowania, używamy blendera i po chwili mamy smaczny i zdrowy jogurt. Własnej roboty.