Rodzaje ryżu

Jeśli jesteśmy na diecie, dzięki której chcemy przybrać parę kilogramów, ale nie na brzuchu, lecz w mięśniach to na pewno nie jest nam obce danie zawierające ryż, który w owej diecie stanowi niemal niezbędny element. Jednakże nie tylko sportowcy jedzą ryż, zwyczaj jedzenia tego posiłku przywędrował do nas z dalekiej Azji, podawany jest również w tradycyjnych polskich domach i kuchniach, zazwyczaj jako odskocznia od codziennego jedzenia ziemniaków.  Na pewno plusem ryżu jest to, że jest bardzo zdrowy, a przy tym smaczny. Istnieją różne odmiany tego smakołyku, poza tradycyjnym ryżem białym, którego gotowanie zajmuje około dwudziestu minut, istnieje tez dłuższy ryż o nazwie brzmiącej basmanti. Jednakże, jeśli zależy nam na produkcie jak najbardziej wartościowym odżywczo i jak najzdrowszym to powinniśmy wybrać ryż brązowy, który chociaż gotuje się o wiele dłużej (nawet czasami do godziny) i w smaku jest trochę inny niż zwykły ryż to jest to bardzo dobry wybór pośród tego typu rozwiązań obiadowych. Taki ryż jest dlatego wyjątkowy, ponieważ jest to taki sam przykład jak z chlebem zwykłym, białym, pszennym z chlebem pełnoziarnistym, czarnym nie poddanym obróbkom w celu usunięcia na przykład otrębów. Ryż brązowy nie jest poddawany procesowi „ulepszania”, jest więc bardziej naturalny i zdrowszy. Ostatni rodzaj to ryż do risotto, który chociaż jest droższy niż zwykły to ma jedna nie zaprzeczalną zaletę – smak. Tego ryżu się nie gotuje, lecz podsmaża na patelni po czym zalewa się bulionem i dusi aż ryż wchłonie całą ciecz.