Zdrowa kapusta

Mało kto z nas zdaje sobie sprawy o pozytywnych właściwościach warzywa, które bardzo często jemy, ale chyba bardzo nieświadomie. Ilekroć powiem komuś o dobrodziejstwach tego warzywa to dana osoba otwiera szeroko usta i nie wierzy, że faktycznie. Co to za ukryty bohater? Uwaga – to kapusta! Zdziwienie? No pewnie. Kapusta ma bardzo wiele witamin, jest bardzo bogata w wartości odżywcze i utleniacze, zatem idealna dla naszego zdrowia. Tak jak każde warzywo czy produkt można podawać ją na wiele sposób, jednym z podstawowych jest na pewno kapusta kiszona – kto jej nigdy nie jadł ze schabowym albo z rybą z oczywiście ziemniaczkami. Tak utworzona kapusta zawiera bardzo dużo witaminy C, co bardzo pozytywnie wpływa na nasz system immunologiczny. Kapustę można też gotować, z czego bardzo często korzystamy, chociażby podczas, gdy robimy gołąbki. Tamta kapusta zarówno młoda, jak i stara w połączeniu z ryżem i mięsem mielonym tworzy bardzo smaczną potrawę. Nasi dziadkowie bardzo często jedli też kapustę grochem, która była podawana zazwyczaj na wigilijnym stole stanowiąc jedną z dwunastu świątecznych potraw. Ale kapusta występuje też chyba w najbardziej znanym polskim daniu – oczywiście, że w bigosie. Za bigosem przepadają niemal wszyscy Polacy, potrawa obok kilku innych jest praktycznie naszą narodową dumą, jeśli chodzi o kuchnię. Oprócz podziału na młodą i starą, mamy też do wyboru kapustę czerwoną, stosowaną często jako na przykład surówkę (chociażby do hot dogów) czy kapustę pekińską, którą używa się również do surówek, ale też i do sałatek.